tisdag 9 februari 2010

Wuthering heights part 2

En helt vanlig (askass) måndag kan bli till något helt annat. Två glas vin och min vän vinner Kino. Solen verkar aldrig vilja gå upp den här veckan. Det är synd, vi har projekt som måste avslutas.

Lyssnar ihjäl mig på Wuthering Heights och Regina Spektor, drömmer mig bort, äter frukost med en vän. Börjar på nya blad och nya liv.

Försöker sluta strävan mot perfektionism, livet är inte perfekt och ordnat och de gånger då allt varit fel har det ju blivit mest rätt. Som den gången då himlen öppnade sig i helvetesregn när jag skulle gå från tunnelbanan och skorna jag hade på mig töjde sig och skrapade upp hela fötterna. Tappade pengar och modet, men i slutändan blev det min mest minnesvärda kväll under 2009.

Idag är en helt vanlig tisdag.

1 kommentar: