lördag 6 februari 2010

I can't have you staying here

Ibland får man göra sig av med lite dagdrömmar och börja leva i verkligheten. Jag är en dagdrömmare av rang, vet inte hur många lektionstimmar som försvunnit i drömmar. Snart ska jag sluta skolan, tänker mig att dagdrömmandet kommer avta i takt med det nya: uppfyllandet av drömmar. Har jobbat rätt bra på det hittills, senaste åren har jag blandannat lyckats gå på college ett år i england, bott i paris, varit i cannes och badat i medelhavet, börjat på gamleby och fotohögskolan, åkt till usa och gjort modejobb. De nuvarande drömmarna håller jag för mig själv, så att dom får leva sitt egna liv.

Idag har jag haft en dag i solen på alla sätt och vis, skrattat lite mer än jag gjort på ett tag och skippat alla "jag borde". Sparar det till imorgon, söndagen som är vigd åt mitt arbete. Ser fram emot det. Ska stänga av internet, telefonen och inte gå ut förrän jag är klar. Blir spännande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar