söndag 3 januari 2010

På fritidsgården

På fritidsgården i Majorna håller Manne ställningarna och bakar semlor så det ryker. Man får röka i rökrutan och inte dricka alkohol men det fuskas. Det är obligatorisk närvaro på allt. Om man inte är medverkande för man kompletteringsuppgifter på en A4. Kajsa lär ut hur man säger nej. Nästa gång ska vi ha tjejträff, killarna får ses och prata om moppar och ha lan.

.

Idag slöt jag upp med en kära gamla karin och pratade om livet och såg på utsikten över göteborg från masthuggskyrkan, något jag helt missat trots att jag varit där i krokarna flera gånger. Senast i somras då jag faktiskt bodde där några nätter. Vi är brevvänner igen, jag längtar efter att skriva brev. Lite som i ett kostymdrama, där man har vänner (och kärleksaffärer) som man kommunicerar med via brev. Helt klart underskattat. Här även varit på bodypump idag (som en helt vanlig tjej!) Har pratat mycket om det här passet, tror att det beror på att jag blev traumatiserad på ett hemskt step-up-pass jag gick på för något år sen. Visade sig att jag var rätt grym på det och fick tillochmed komplimang av tjejen som ledde det. heja mig. Så mycket love och fina vänner. Inatt kommer jag sova gott, vilken dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar