fredag 15 januari 2010

En helt ovanlig fredag

Mitt under lektionen hittar jag en text jag skrev för någon vecka sen, den veckan då jag konstant ägnade mig åt dagdrömmar. Gick tillbaka lite in i det, men samtidigt var föreläsningen så intressant att jag inte riktigt kunde drömma mig bort. OBS. Detta har aldrig hänt förut, att jag inte haft mage att inte lyssna. Har alltså gått en fantastisk kurs som gett upphov till mer idéer och grejer än jag någonsin hade trott. Gick därifrån upprymd och lycklig. Sen köpte jag mig lite vin och på vagnen hem träffade jag en kvinna som hade en exakt likadan jacka som mig. Vi blev väldigt glada båda två och pratade om jackorna under den tre hållplatser långa resan. Fick kvinnans kompis att ta en bild på oss. Kompisen hade också köpt sin jacka på stadsmissionen men aldrig träffat någon med en likadan.


Tänker mycket på Finland. Såhär ser det ut där.

2 kommentarer: