måndag 1 mars 2010

ny månad: nytt liv

Idag är en sån där dag då jag önskar att jag kunde börja om. Gärna börja om dagen, kanske hela förra månaden (trots att det nu är en ny månad och ett utomordentligt tillfälle att börja på nya kulor). Pratar med min pappa i telefon, han är som vanligt positiv till livet, pratar OS och husrenovering, jag pratar trötthet och tristess. Han påminner mig om att jag var uppåt för någon vecka sen, jag påminner honom om att det alltid är uppochner i det här livet. Sen försöker jag sova tidigt. Det fungerar inte så jag får vara vaken istället och ligga i sängen med datorn i knät.

Jag tänker länge på hur jag skulle vara eller vad jag skulle göra om jag verkligen fick börja om. Sen blir jag realist försöker försonas med nuet istället. Det går sådär, allt jag tänker på är dåtiden. Tänker på män och somrar och vintrar och tillslut tänker jag bara livet livet livet och försöker somna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar