torsdag 4 mars 2010

Efter ex

Tredje dagen sol, kan man någonsin tröttna på den? Dagarna går så snabbt att jag nästan glömmer vad jag gjort, var de tagit vägen. Scannar, har handledning, fikar, allt flyter ihop. Bokar biljetter till Alice på lördag, mamma på besök, under natten städar jag omedvetet hela lägenheten, rensar papper och högar, flera timmar senare kommer jag på varför. För besöket. För ordningens skull. Jag lever i en minutiös ordning, allt på sin plats inbillar jag mig, ändå kan jag spendera timmar att leta efter borttappade saker. Systemet har blivit för smart.

Fixar med köket. Det är mars. Två år nästan på dagen. Inte konstigt att jag fick ex-tankar häromdagen. Efter ex-tankarna, när jag stod och diskade, tänkte jag på allt jag har gjort de här två åren, alla resor, alla människor jag träffat som jag inte hade träffat om det hade varit vi. Plötsligt kändes allt mycket mycket enklare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar