torsdag 25 mars 2010

Hemma i tryggheten och instängdheten, solar genom fönstret, varför gå ut när våren kan nå en genom ett lager vägg? Ändlös planering, ingenting är på riktigt, trots att jag ringer riktiga samtal, pratar med riktiga människor, gör riktiga handfasta saker.

Googlar norrsken och chefer, lyssnar beyoncé och ser på hur solen faller in genom rutan. Går en stund tillbaka till 90-talet och ser den första filmen jag och min brorsa laddade ner. Efter halva filmen brukade ljudet släpa efter, munnarna rörde sig inte i takt med händelserna. Jag saknar 90-talet lite, tiden innan internet och telefonerna och innan jag blev vuxen och behövde göra saker.

Väntar på mail som hänger i luften, det kan vara det bästa och det sämsta sättet att få mig att göra något, beroende på dagsformen. Inom mig tänker jag att jag skulle ju inte göra något idag. Men det gör jag ju ändå. Vad är en ledig dag egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar