torsdag 5 november 2009

New York: positivt tänkande

Har idag: åkt till Brooklyn med en helt galen taxichaffis som
1. inte hittade
2. sjöng med i låtarna hela tiden
3. körde mot enkelriktat och insåg det inte förrän jag sa (skrek) till honom.

Det var en dyr resa, jag tänkte att det var ju ändå roligt att få åka lite bil på Manhattan. Checkade in och gick till laundromaten för att tvätta. Hemskt ställe, tänkte att det är ju alltid kul att ha tvättat på ett sånt ställe. Kom "hem" och vilade tills jag fick checka in tillsammans med mina andra pals, tänkte att det är ju alltid bättre än på Manhattan. Konstaterade att jag under mina sjukdagar ändå fått se alla tv-serier jag missat under de senaste veckorna och läst ut nästan hela min bok. Misspepp my ass.

Det är tråkigt att vara sjuk i New York, men det kunde ha varit så mycket värre, jag kunde ha varit sjuk hela förra underbara veckan. Slänger nu i mig lite NyQuil och får en god natts sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar