söndag 22 november 2009

nattblogg

Jag tänker inte att jag borde vara någon annanstans när jag står där på järntorget och vet att jag kommer ta nästa vagn hem, vad som än händer. Vad som började som en pizza-kväll "- vi går inte ut ikväll va? -nej." slutade med en barrunda och lite öl och lite halvgamla bekanta och så järntorget då. På vägen hem, i min päls och med favoritspellistan i öronen, tänker jag på vad jag längtar efter.

Jag längtar efter en ansträngning, när det gäller dejting/relations/whatever-biten, från någon. Eller, i klartext, jag längtar efter en ansträngning från någon jag bryr mig om. Det var längesen jag var kär. Jag kan inte riktigt minnas vad jag tänkte, när jag ville göra allt för någon och tänkte att det var på riktigt och sant och allvarligt och det här är grejen. Istället träffar jag ett par blåa ögon här och ett par bruna där som ser djupt in i mina men som senare inte betyder särskilt mycket än att det knappt förtjänar en anteckning i min imaginära dagbok.

Är lite trött nu. Lång dag. Ska sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar