söndag 1 november 2009

New York: Halloween

Livet ger och det tar. Nu har jag varit på resa i två veckor, de rena kläderna börjar sina trots att jag fyllt den tomma delen av resväskan med nya klänningar, skor och en angoratröja att dö för. Konsten har ersatts av konsumtion av samtliga deltagare på resan.

Jag blir kär i alla människor jag ser och träffar.

Senaste kvällarna har det varit mycket fest, hängt på barer med delar av klassen, druckit coctails på hugs tillsammans med landon och hans vänner och igår var det halloween. Dagarna har blivit lugnare, skolkade tillsammans med Ida i fredags och hängde runt och drack kaffe och åt och shoppade. Idag gör jag ingenting, längtar efter en stor säng och hemkänsla.

Igår var jag Mia Wallace (efter att hon överdoserat). Jag mötte motgångar på vägen till Landon och Hannah, störtregn, glappande skor och inköp av fel cigg. Men sen löste sig allt, hade ingen biljett men livet gav mig flyt och jag kom in. En arm med tillhörande man svepte in mig på festen, gav mig tequila och öl och sen stod vi längst fram på någon sorts rockspelning. Dansade och tappade peruk men hittade den igen, hängde runt bland tusen utklädda hipsters. Senare på natten blev jag skjutsad downtown på en cykel. Idag är det bakfyllan från helvetet.

En vecka kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar