lördag 10 oktober 2009

I min värld finns en grupp tjejer som är majhaggor och som ställer till med de bästa festerna. De förstår vikten av bubbel och mentolcigg och att man kan festa lika bra på kryckor som utan. Jag och Janna började kvällen i min soffa med det självklara bubblet, närapå sömn och utvärderande av livet. Det fortsatte i ett garage. Varje dag får jag mer och mer skäl att stanna. Janna lämnade festgänget (smart tjej!) när vi andra åkte taxi till psykologen där det var temafest havet och vi träffade en äkta sjökapten. Framåt natten ramlade jag hem med Manne och Kalle och somnade bredvid min tillfälliga gäst Janna (i sängen som jag i ett infall av hyperaktivitet flyttade tillbaka till sin smått ursprungliga plats, den passar bättre där). Maran mms:ade en soluppgång till mig på morgonen, jag svarade med utsikt över nya möbleringen.

Nu skriver jag en utställningstext och försöker att inte låta pompös, det så lätt att bli pretantiös i konstsammanhang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar