tisdag 1 december 2009

Tidsmaskinen

Varje gång jag besöker Örebro tar jag alltid en tur i tidsmaskinen som kallas "Pappas dator från 2003" Där finns en stor del av mitt liv bevarat, bilder, brev, musik, videos och msn-konversationer jag inte ens vågar öppna. I en video säger Marit "men sluta filma nu, det är inte roligt" i 4 minuter, i en annan åker vi snowboard till white stripes.

Redigerar det 8 miljoner bilderna jag tog i lördags. Som den lilla nörd kan jag inte skicka iväg oredigerade bilder, trots att det innebär att jag nu sitter och gör massa jobb som ingen riktigt kommer se eller uppskatta för den delen. Om jag inte kör klassikern och talar om hur mycket tid jag lagt ner dvs, så att alla v e t.

Tog en promenad över åkrarna med Hanne, min vän som pappa nu refererar till som sitt extrabarn då hon bor här ett tag. Solen, som knappt passerat horisonten, gick ner igen och det var sådär fint och frostigt. När vi kom hem bjöd pappa på strömming. Älskar att vara hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar