söndag 6 december 2009

En helt vanlig söndag

Tar en paus från mitt icke-jobbande, har suttit och försökt skriva ett par timmar men har distraherats av fina bloggbilder, Glee, matlagning, irritation över saker som är bortom min kontroll och lite ben&jerrys. Kanske gör tröttheten sitt, mitt huvud vill inte tänka klart.

En helg som gått fort och som, ganska sedvanligt, innehållit mat och vin och goda vänner och inte helt sedvanligt cigg på ett tak i vasastan och en däckning på en hemmabyggd säng i ett kollektiv där vi inte direkt kände någon och festen var ju nästan slut men det gjorde inte så mycket. Söndagen har följt liknande mönster som många andra söndagar, bengans, lite bakfylla, lite jobb men ändå kan inte låta bli att tycka att det här är en lite bättre söndag än vanligt. Kanske beror det på den urgoda tomat/persiljesoppan jag kokade förut eller på att jag hängt med många favoriter i helgen, eller kanske bara på att livet kan vara så bra ibland att man knappt tror att det är sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar