tisdag 29 december 2009

2009

Om man inte tänker på saker så finns dom inte (lögn!)

Jag summerar 2009 såhär:

Mellan januari och juli var jag en person. Mellan juli och 31 oktober var jag en annan. När jag vaknade upp 1 November var ingenting sig likt. Jag kan inte sätta fingret på vad det är. Jag läser och tittar på bilder, försöker se vad som skiljer de tre perioderna åt. Känner mig 100 år äldre än för ett år sen. Känner mig oftast lite längre, snyggare, smartare och framförallt mindre naiv. Jag känner mig allt som oftast lite mer som jag. I år har jag förlorat ett par vänner, eller valt bort dem skulle man kunna säga. Men så har jag har fått vänner också. Och en bästis. Hon liksom bara fanns där en dag och jag minns fortfarande hur vi bara möttes mitt i allt och jag kunde inte sluta tycka om henne när jag väl börjat. Jag var i tre länder, jag skaffade mig äntligen världens bästa stammisfik, jag började kampen mot en ätstörning. Jag lyssnade på ladyhawke, cat power, scarlett johansson, MGMT, lily allen. Jag slutade skämmas för en massa saker. Jag läste en bra bok, Kunzelmann och Kunzelmann. Jag dejtade en kille eller två men var aldrig kär i någon av dem. Jag gjorde en massa galna saker jag aldrig trodde jag skulle göra. Jag åkte till medelhavet och det kändes som att komma hem. Sen åkte jag till New York och det kändes också som att komma hem.

Sen blev göteborg hemma också. Jag gjorde i ordning saker och lugnade mig. Och idag, årets näst sista dag, förvandlades dagen till en helt fantastisk dag. Lite kom inifrån mig själv, lite kom efter lite hjälp från mina vänner, en tredje del kom utifrån. Jag vill föralltid minnas just den här stunden, när jag är så galet lycklig att resten av världen lika gärna kan gå och lägga sig. Hejdå 2009, Hej 2010. Jag tror på dig igen.

xoxox

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar