torsdag 17 september 2009

Om det finns något som heter bild-kramp så har jag det nu. Stirrar mig blind på skärmen och försöker koncentrera mig.

Det börjar bli höst när jag får rota fram höstkappan (en lång trench som har legat på vinden i åratal, plötsligt känns den rätt) och flygbolagen skickar mig otaliga mail med titlar som "fly away" och "it's not too late". Jag vill fly till en liten söderhavsö och ligga där i sanden resten av vintern, sippa på en cocktail och ha en fin man som masserar mina fötter. På kvällarna är det varmt och även den kallaste natten kräver endast en liten sidensjal eller liknande. Havet glittrar och det gör nästan ont i ögonen ibland för att det är så vackert. Jag lär mig snorkla bättre och upptäcker nya världar under vattnet, lär mig namn på konstiga fiskar och koraller. Jag får sand mellan tårna och solbrun kropp, plötsligt börjar jag uppskatta att gå runt i sarong och bikini. Det är det enda man behöver ha på sig på en söderhavsö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar