torsdag 13 maj 2010


Tillbaka i verkligheten med musiken (som varit frånvarande under hela resan med undantag för majas visslande och mitt eget nynnande på diverse lady gaga-hits.) En succéresa, trots stressen innan, trots den underliggande stressen för osvarade mail och tystnad under tiden. Ändå orkade jag inte riktigt oroa mig fullt ut, sådär som jag brukar. Istället handlade livet om det där som gör det så värt, vinden havet solen cyklingen vinet maten.
Tillbaka i verkligheten vill jag nästan gråta, sådär som jag alltid känner mig vid hemkomster. Saknar sanden som smög sig in överallt, havet, allt det okontrollerbara som det innebär att vara i en grupp. Och drakflygningen, badet, skogen med ina. Vi såg skagenmålare, åt tårta, såg en solnedgång där himlen tonades i alla nyanser man kunde tänka sig, molnen lyste rosa, havet som brusade, solen som ett stort lysande klot, båtarna mot horisonten och smaken av rosevin blandat med sand. Ett blåmärke på benet efter lekarna, fötterna sönderrivna av sand genom trasiga skor.

Tillbaka i verkligheten möts jag av fest i telefonen och någonstans en bortglömd vardag. Jag fortsätter drömma och längta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar