torsdag 13 maj 2010

Jag vill vara patti och du ska vara robert. Jag vill vakna och se dig krypa ihop under täcket i morgonljuset och viska saker. Jag vill stanna där. Jag vill springa fort i solen, stanna flämtande utanför min port. Jag vill vakna innan solen går upp och säga åt dig att vi ska gå ut och fotografera. Det blir till en dröm, en film i mitt huvud. I drömmen vinglar jag runt på mina höga skor, jag skrattar och du med. I drömmen har jag svävande kjolar du t-shirt, alltid iväg på någonting. Jag läser böcker, dricker mitt kaffe, mitt the, ett glas bubbel en kväll. Jag promenerar mycket, du jobbar, jag letar jobb, får kanske något. Skriver hem och längtar inte bort. På trottoarerna är det så varmt att man kan steka ett ägg, jag minns hur asfalten smälte på bron en gång. Ibland åker jag och ser på horisonten. En annan gång åker vi norrut, för att jag ska få gå runt och sparka lite i höstlöven. Det där jag alltid längtat efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar