lördag 3 juli 2010

Medan solen går ner efter sommarens varmaste dag drar jag upp persiennerna som varit neddragna hela dagen. Har sovit bort en hel lördag och aldrig har det känts så skönt att missa strand och säkert det jättehärliga havet. Min första helt tomma dag på flera månader, jag ligger i sängen, halvvaken, halvsovande, tänker på livet och saker. Ser en film som inte är så rolig men jag har ändå ro till det. Det var längesen. För några veckor sen kunde jag inte vara sysslolös i mer än 5 minuter. Det skrämde mig. Nu kan jag andas, ligga ner, sova gott.

En natt får jag sällskap. Jag vill eller kan inte göra annat än att le.

Första hyran till drömrummet på andra sidan Atlanten. Nu ska jag packa ihop och avsluta lite. Andra saker fortsätter. Vissa människor vill jag verkligen inte lämna men jag gör det ändå, även om det kommer svida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar